PERSBERICHT: 25-jarig IT-bedrijf Accel in Edegem voorziet nog meer nieuwe vestigingen en overnames

Accel Computer Service met hoofdzetel aan de Mechelsesteenweg in Edegem blaast dit jaar 25 kaarsjes uit. In die periode maakte de IT-markt een spectaculaire evolutie door. In functie daarvan liet zaakvoerder Marc De Swaef zijn bedrijf sterk mee evolueren. De focus ligt nu heel duidelijk op het extern beheer en ondersteuning van de IT-infrastructuur bij kmo’s. Voor de komende periode is Accel van plan om nog bijkomende vestigingen te openen mogelijk door andere bedrijven over te nemen.

“Ik heb in die 25 jaar heel veel gezien. De evolutie van de markt was fenomenaal. IT producten zijn in die periode gemeengoed geworden. In tegenstelling tot de beginjaren worden IT producten nu online en in warenhuizen verkocht. Op dit moment werken we allemaal met een smartphone die veel krachtiger is dan de eerdere pc’s. IT is een ‘medium’ geworden om business te doen! “Het internet deed ongeveer 20 jaar geleden zijn intrede”. legt Marc De Swaef uit. En het heeft een enorme evolutie teweeggebracht die aanleiding geeft aan de grootste transformatie en disruptie in alle markten ooit. Denk maar aan het ontstaan van e-mail dat nu gewoonweg niet meer weg te cijferen is. Het belang en de afhankelijkheid van internet en IT is in deze laatste jaren voor elke business een basisbehoefte geworden. Het moet gewoon altijd werken! De kleinste ‘onvermijdelijke’ onderbreking kan de activiteit van een bedrijf al stilleggen.

Continu medewerkers gezocht

Marc De Swaef wijst erop dat voor de eindgebruiker alles eenvoudiger geworden is. Die heeft geen handleiding meer nodig. Maar de achterliggende platformen of netwerken zijn er volgens hem niet eenvoudiger op geworden, integendeel. Dat verklaart ook voor een groot deel waarom het in de IT-sector zo moeilijk is om bekwame medewerkers aan te trekken. De vraag naar mensen is hier vele malen groter dan de aanvoer.

Ook Accel is continu op zoek naar nieuwe medewerkers. Op dit moment zijn er ongeveer 50 mensen aan de slag bij het IT-bedrijf. Zij zitten verdeeld over de 3 vestigingen in Edegem, Herentals en Minderhout. Accel maakt er een punt van om de medewerkers zo dicht mogelijk bij hun woonplaats te laten werken. Het laat toe om onnodig lange verplaatsingen zo veel mogelijk te vermijden.

Alles naar de cloud

Marc De Swaef: “Voor kmo’s die geen interne IT-dienst hebben, neemt Accel het beheer en de ondersteuning van de IT-infrastructuur volledig op zich. Wij doen in feite wat anderen intern niet meer willen doen. Wij zorgen ervoor dat de infrastructuurlaag werkt door de eindgebruiker alle nodige basisondersteuning te geven. De servers verdwijnen hoe langer hoe meer in bedrijven. Het beheer ervan blijft uiteraard nodig, maar wordt meer en meer uitbesteed. En dat is nu precies een kolfje naar onze hand!”

Marc De Swaef durft ook vooruitblikken naar de toekomst. Hij is ervan overtuigd dat op het vlak van IT alles naar de cloud zal gaan. Dat heeft tot gevolg dat systemen moeten kunnen samenwerken en dat de eindgebruiker hiervoor extra ondersteuning zal nodig hebben. Hier wil hij met Accel duidelijk op inspelen door deze expertise en service aan te bieden. Om dat waar te maken voorzien wij nog een mooie groei.

Een vraag of interesse?

Praat over de mogelijkheden voor uw onderneming met één van onze experten. Informeer vrijblijvend voor een afspraak.

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious