APG kiest voor VoIP met AllesCloud en Accel

APG produceert farmaceutische en cosmetische verpakkingen en maakt deel uit van een Zweedse beursgenoteerde groep. Marc Verbeeck is hoofd van de aankoopafdeling, maar zit mee in de genen van het bedrijf. Zijn vader startte Verbeeck Packaging in 1949 als producent van glas voor de farmaceutische industrie. Marc Verbeeck stapte van jongs af aan mee in het bedrijf en maakte alle groeifases mee, tot de verkoop in 2014 aan APG. Dat APG is overgeschakeld naar een VoIP telefooncentrale is zeker ook zijn verdienste.

Marc Verbeeck is vergroeid met zijn bedrijf. “Ik stond letterlijk al toen ik zes jaar was mee in het bedrijf van mijn vader. Ik had en heb een bijzondere interesse voor techniek en informatica. Voor mijn eerste Tandy Computer schreef ik nog zelf een boekhoudpakket, ik installeerde servers,… tot het natuurlijk te groot en complex werd. Zo kwam ik in 2013 in contact met Accel, aan wie we de volledige support van onze IT toevertrouwden.”

Telenet

Voor haar telefooncentrale deed APG tot voor kort geen beroep op Accel. Marc Verbeeck: “We huurden een klassieke  centrale. Veel keuze hadden we overigens niet, want ons industriepark was op het vlak van internetmogelijkheden echt wel misdeeld. Tot twee jaar geleden was er geen Telenet-lijn en er lag ook geen glasvezelkabel van Proximus. Dan kun je een VoIP-centrale wel vergeten.”

Marc Verbeeck is op eigen initiatief bij Telenet gaan aankloppen, met de steun van andere bedrijven op het industrieterrein. “Ik kon Telenet geen engagement geven dat we van hun diensten gebruik zouden maken, maar verzekerde wel dat er interesse was. Enkele weken later lag de lijn van Telenet er. En een paar maanden later volgde Proximus met een glasvezelkabel.”

AllesCloud

Toen de huurovereenkomst voor de vorige telefooncentrale eindigde, lag de vraag om over te schakelen naar VoIP meteen op tafel. Marc Verbeeck: “Telenet heeft een eigen oplossing, maar we verkozen toch Accel en hun samenwerkingspartner AllesCloud. Samenwerken met één IT-partner is echt een voordeel.”

“De installatie zelf duurde nog geen drie uur, inclusief een korte training. We waren maximaal een half uur telefonisch onbereikbaar toen we overschakelden van de oude naar de nieuwe centrale. Dat ging uiterst efficiënt.”

Flexibel, stabiel en kwaliteitsvol

De oplossing van AllesCloud werd gemodelleerd op maat van de noden van APG. Marc Verbeeck: “Het is een uiterst bedrijfszekere oplossing. Als onze standaardverbinding met Telenet zou uitvallen, schakelt het systeem binnen de vijf seconden over naar Proximus. En indien ook lijn uitvalt, wordt onmiddellijk overgeschakeld op 4G. Het is uiterst veilig dus, maar dat is nodig want er worden wel veel wegeniswerken uitgevoerd waarbij kabels kunnen worden geraakt.”

Flexibiliteit is voor Marc Verbeeck de grootste troef van VoIP. “Als we willen uitbreiden, wat ook onze doelstelling is, dan kan dat heel eenvoudig, zonder gedoe met bekabeling. Voorlopig gebruiken we nog niet alle mogelijkheden van VoIP. We werken nog met vaste toestellen die kunnen worden doorgeschakeld naar mobiele telefoons. Maar we beraden ons om de vaste pc’s te vervangen door laptops die dan ook als telefoon dienst kunnen doen. Dat vergt een andere manier van werken, maar we bekijken het.”

“In elk geval: wij zijn overtuigd van AllesCloud. En dit op alle vlak: prijstechnisch, bedrijfszeker en kwaliteitsvol.”

Met onze telefooncentrale in de cloud vergroten we onze flexibiliteit

Marc Verbeeck - APG

Overweeg je ook om over te schakelen naar cloud telefonie?

Uit financiële overwegingen, om bedrijfszekerder te kunnen werken, om de communicatie tussen medewerkers te verbeteren? Vraag naar de mogelijkheden van AllesCloud.

1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
Scroll to Top