REMOTE SUPPORT

Accel werkt snel en veilig van overal

Home / Nieuws / Accel werkt snel en veilig van overal
Accel werkt snel en veilig van overal
 
Accel werkt snel en veilig van overal
“The proof of the pudding is in the eating”, hoor je wel eens. Met andere woorden: iets kan er nog zo goed of nog zo efficiënt uitzien. Alleen als je er zelf van proeft of het zelf gebruikt, kan je een echt waardeoordeel vellen.

Dat is wat we bij Accel ook doen. Wij maken er een erezaak van om tools en oplossingen die we aan klanten aanbevelen ook zelf te gebruiken. Want alleen dan kan je hierin een doorgedreven expertise opbouwen.

Veel op de baan

Accel heeft veel medewerkers die continu op de baan zijn. Zowel onze consultants als service engineers zitten vaak bij klanten of zijn onderweg naar klanten. Het is dan belangrijk dat zij van overal op een snelle, veilige en gemakkelijke manier toegang hebben om data en applicaties te gebruiken die ze ook op kantoor zouden gebruiken.

Tijd gewonnen door overal te werken

Wouter Van der Sanden, business consultant, licht toe: “Als je meer weg bent van kantoor dan dat je binnen bent is het gewoon cruciaal dat je van overal kan werken. Mail checken op de smartphone, een openstaand ticket consulteren op mijn Surface, een offerte in ons ERP-systeem consulteren via Awingu. Ik heb altijd en overal toegang tot alle data die ik nodig heb. Gelukkig maar, anders kan je je job gewoon niet uitvoeren. Ook ons CRM-systeem kunnen we van overal consulteren. Zo kan ik bijvoorbeeld tussen 2 afspraken door nog mijn meeting verslagen in ons CRM-systeem ingeven. Dat is gewonnen tijd en dus moet ik dat niet meer ’s avonds doen of de dag erna.”

Dave Van Ingelghem, service coördinator, beaamt dit: “Ook voor onze service engineers die projecten of een onderhoud uitvoeren bij klanten is deze aanpak van cruciaal belang. Het ticketing systeem van Autotask dat we gebruiken voor opvolging van projecten en tickets is volledig cloud gebaseerd. Dus ook als onze mensen bij een klant zitten of van thuis werken, kunnen zij te allen tijde tickets en briefings op 1 centrale locatie consulteren en aanvullen.”

Marc De Swaef, managing director: ”De manier waarop we met werken omgaan is drastisch aan het veranderen. We zijn in volle evolutie naar NWOW (New World of Working). Medewerkers zijn onderweg, bij een klant of willen al eens van thuis werken. We moeten af van het idee dat werknemers moeten beoordelen op hun aanwezigheid op kantoor. Productiviteit is een veel belangrijkere parameter. En dus zorgen we bij Accel voor de nodige tools om onze mensen te laten samenwerken en productief te zijn, ook al zijn ze fysiek niet aanwezig op kantoor. Dat is een filosofie die je niet van de ene op de andere dag kan introduceren, maar het is een proces waar een bedrijf stilaan naar moet evolueren. Meestal begint dat vrij eenvoudig met e-mail in de cloud te zetten. Dat is relatief eenvoudig. Maar ook andere bedrijfsapplicaties kunnen we beschikbaar stellen in de cloud via Awingu: ERP-systemen, CRM, specifieke bedrijfssoftware,… Daardoor kunnen werknemers deze tools veel flexibeler gebruiken en worden ze productiever en ook gelukkiger. En gelukkige medewerkers werken harder.”