REMOTE SUPPORT

Cloud Telefonie: Integreer spraak, video en tekst op elk toestel en elke plek

Home / Nieuws / Cloud Telefonie: Integreer spraak, video en tekst op elk toestel en elke plek
Cloud Telefonie: Integreer spraak, video en tekst op elk toestel en elke plek
 
Cloud Telefonie: Integreer spraak, video en tekst op elk toestel en elke plek
03 februari 2016 , in Alles, Cloud
Mr. Watson, come here. I want to see youDeze historische woorden sprak Alexander Graham Bell 140 jaar geleden door de eerste telefoon, waarvoor hij net een patent had gekregen (7 maart 1876). Marc De Swaef: “Vandaag zou Bell zijn assistent Watson niet moeten vragen om te komen. Hij zou hem meteen kunnen zien op zijn scherm, terwijl ze samen het patent bekijken, erover praten en chatten. Want dankzij VoIP en cloud telefonie heeft het traditionele telefoongesprek plaats gemaakt voor Unified Communications.”

Telefonie staat vandaag voor een platform dat alle communicatiekanalen samenbrengt. U belt en neemt gesprekken aan op uw vast toestel, pc, smartphone en tablet. En dit waar u ook bent: op kantoor, in de auto, thuis, op hotel of in een park. Kortom: elk device is een telefoon, waarmee u belt, chat, documenten deelt, twittert, mailt en videoconferenties houdt. En u bent altijd bereikbaar op het toestel dat u wenst, binnen en buiten het bedrijf.

Financieel interessant

Cloud telefonie vraagt in tegenstelling tot een klassieke telefooncentrale geen forse investering. Daarom is cloud telefonie haalbaar voor iedereen, ook voor start-ups, kleine en middelgrote bedrijven. Marc De Swaef: “Je betaalt een vast maandelijks bedrag per gebruiker, meestal inclusief alle belminuten. Aangezien de communicatie via dataverbindingen loopt is elke connectie immers gratis zolang je een bepaalde (erg ruim genomen) limiet niet overschrijdt.”

Nieuwe werken

Belangrijker dan de lage instapdrempel en kostenbesparing, is de grote winst in flexibiliteit en efficiëntie, verzekert Marc De Swaef. “Cloud telefonie is een voorwaarde om ‘het nieuwe werken’ mogelijk te maken. Medewerkers hoeven elkaar niet langer te bestoken met e-mails bijvoorbeeld. Ze kunnen in groep documenten en schermen delen, samen aanpassingen doen, via chat, audio- of videogesprek eenvoudig met elkaar afstemmen en aan projecten werken… op elke plek en met het device naar keuze.”

Stabiel en kwaliteitsvol

Internetconnectiviteit is tegenwoordig overal gegarandeerd via hotspots, wifi, 3G/4G,… Meer zelfs: de kans dat de stroom uitvalt is groter dan dat u zonder internetverbinding zit. VoIP en bij uitbreiding cloud telefonie zijn hierdoor uitgegroeid tot een stabiele en mature markt: bedrijfszeker en kwaliteitsvol. Marc De Swaef: “Als cloud based IT-specialist is Accel ideaal geplaatst om de noden en mogelijkheden voor elk type klant te analyseren. Ons advies: bel ons met de boodschap Accel, come here. I want to see you. We werken dan een voorstel op maat uit en activeren uw oplossing gemiddeld binnen een termijn van drie weken.”