REMOTE SUPPORT

3 verrassende effecten van digitalisering op de klantbeleving

Home / Nieuws / 3 verrassende effecten van digitalisering op de klantbeleving
3 verrassende effecten van digitalisering op de klantbeleving
 
3 verrassende effecten van digitalisering op de klantbeleving
22 februari 2018

Digitalisering komt de klantbeleving allesbehalve ten goede, zo wordt weleens gezegd. Bedrijven die volop willen inspelen op de digitale revolutie en daarom hun contacten met klanten automatiseren, zouden het belang van persoonlijke interactie daarbij vaak uit het oog verliezen. Een stelling die op z’n zachtst gezegd nogal kort door de bocht gaat (hoewel een telefonisch gesprek uiteraard altijd veel persoonlijker zal zijn dan een geautomatiseerde e-mail). Digitalisering houdt namelijk ook het automatiseren van internedocumentenstromen in, en maakt van bedrijven op die manier goed geoliede machines waar niet alleen zijzelf, maar ook hun klanten de vruchten van plukken.

  1. De beste klantbeleving: altijd kort op de bal

    Of ze nu een vraag hebben over de nieuwste smartphone of een nieuwe printer willen kopen, alle klanten hebben één ding gemeen: ze willen snel geholpen worden. Het liefst gisteren al. Omdat bedrijven met een gedigitaliseerde documentenstroom in staat zijn om te klasseren en taken te verdelen op inhoud (in plaats van bijvoorbeeld alleen op klantennummer), kunnen ze die verwachting ook perfect inlossen. Vragen en bestellingen blijven nooit meer ‘hangen’, maar komen meteen bij de juiste persoon op de juiste afdeling terecht.

  2. Kortingen krijgen en doorspelen

    Een geautomatiseerde documentenstroom maakt ook dat bedrijven hun leveranciers sneller kunnen betalen – en zo misschien wel een aantal kortingen in de wacht kunnen slepen. Die kortingen kunnen ze dan weer doorspelen aan hun klanten, die vandaag nog zelden of nooit een aankoop doen zonder het almaar diversere marktaanbod uitgebreid op kwaliteit én prijs te vergelijken.

  3. Snel, sneller, snelst leveren

    Klasseren op inhoud laat bedrijven ook toe om met enkele klikken al hun leveranciers met elkaar te vergelijken op leveringssnelheid. Geen overbodige luxe om dat regelmatig te doen, want ‘voor 23u00 besteld, morgen al geleverd’ begint, zeker voor online shoppers, stilaan meer de norm dan de uitzondering te worden.

Open de deur naar de digitale revolutie

Optimaal profiteren van de digitale revolutie en een betere klantbeleving begint bij een diepgaande analyse van de informatiestromen binnen je bedrijf. Benieuwd naar de beste document solutions om jouw bedrijf te digitaliseren? Contacteer Accel vandaag nog voor een uitgebreide audit.

Bron: https://www.kyoceradocumentsolutions.be/blog/nl/3-verrassende-effecten-digitalisering-op-klantbeleving/