Dropbox

Dropbox

We besteden met z’n allen nog te vaak tijd aan werk dat eigenlijk geen werk moet zijn. Een bedrijf verzamelt de dag van vandaag enorme hoeveelheden content in de vorm van bestanden: beelden, Word-documenten, Excel-bestanden, presentaties, PDF’s en ga zo maar door. Maar hoe bewaart u al deze bestanden op een overzichtelijke manier en maakt u ze gemakkelijk toegankelijk voor medewerkers? Want “waar heb ik dat nu weer bewaard?” is jammer genoeg een vraag die iedereen maar al te vaak hoort.

Neem contact op

Dropbox for business: gemakkelijk in gebruik

Het antwoord op de vraag “hoe bewaart u deze op een overzichtelijke manier” zou wel eens Dropbox for Business kunnen heten. Iedereen kent ongetwijfeld de gratis versie van deze applicatie, maar de business variant kan net dat ietsje meer: meer dataopslag, gemakkelijk in gebruik, snelle upload, eenvoudig rechten instellen en beheren. Het feit dat veel van uw medewerkers Dropbox al kennen vanuit de privé sfeer zorgt bovendien voor een snelle en efficiënte adoptie binnen uw bedrijf.

Bestanden overal beschikbaar

Meer dan ooit gebruiken we verschillende apps, tools en apparaten. Een bestand dat u ’s middags op kantoor op uw pc heeft gemaakt wil u ’s avonds nog eens nalezen op uw tablet voordat u het vervolgens deelt met uw teamgenoten. Vroeger werden bestanden dan doorgemaild, of in het beste geval was er zoiets als een ‘fileserver’. Dropbox for Business neemt een groot deel van die functionaliteit over. Uw bestanden komen in de cloud te staan en zijn dus van overal toegankelijk en bovendien heel gemakkelijk te delen, ook met mensen van buiten uw organisatie.

Superveilig en snel

Waar Dropbox for Business alvast ook in uitblinkt is de beveiliging en de snelheid. Uploaden en downloaden van en naar de cloud gaat razendsnel. En qua beveiliging scoort Dropbox ook bij de beste in de klas:

  • 2 factor authenticatie
  • Versie geschiedenis en file recovery
  • Password protected share links (die beperkt beschikbaar blijven)
  • Remote devices wipen