HULP OP AFSTAND

Vacature junior ICT service desk engineer

Home / Werken bij Accel / Vacature junior ICT service desk engineer

Junior ICT service desk engineer (Locaties: Edegem, Herentals, Minderhout)

Over Accel

Accel werd in 1992 opgericht (onder de naam Accel Computer Service) en is uitgegroeid tot een professionele, competitieve, stabiele en winstgevende organisatie waarin de klant centraal staat.

We bieden cloud oplossingen (Office365, DaaS, backup…), ICT-infrastructuur, managed services, security, backup & continuïteit, ERP, CRM, ICT-beheertools, enzovoort aan. Daarnaast willen we een dynamisch en tof bedrijf zijn voor onze medewerkers met aandacht voor de individuele kwaliteiten, noden en ontwikkeling van elk van onze medewerkers.

Over de functie

De service desk van Accel ondersteunt remote een 500-tal KMO’s voor het volledige ICT-beheer (24u monitoring, vragen van eindgebruikers, pro-actieve acties,…). Als ICT service desk engineer behandel je bovenstaande incidenten zelfstandig. Je bent in staat om een goede analyse te voeren van het technische incident bij de klant en dit correct op te lossen volgens het STAR-principe.

Daarnaast heb je ook voldoende aandacht om dit incident te vertalen in mensentaal naar de klant, zodat je zijn/haar actieve medewerking krijgt en hem steeds (tracht) achter te laten met een goed gevoel.

Dat maakt dit een zeer gevarieerde job, omdat de kennis over al deze domeinen moet gaan… van gebruikers aanmaken, over rechten structuren, tot backup en restore, security settings van firewalls enz.

Jouw profiel

We verwachten hiervoor een zeer goede basiskennis van moderne ICT-oplossingen, samen met een goede contactvaardigheid. Daar tegenover staat een correcte verloning, met tal van extra-legale voordelen, waaronder 12 ADV dagen.


Jobgerelateerd competenties

We verwachten hiervoor een zeer goede basiskennis van moderne ICT-oplossingen, samen met een goede contactvaardigheid. Je hebt kennis van de moderne ICT-oplossingen zoals Windows Server 2012, Office 365, Citrix, firewalls, backup systemen, security, Powershell, enz.

  • Een systeem beheren: Netwerk (LAN, MAN, WAN, ...)
  • Toekennen en ter beschikking stellen van software en netwerkinfrastructuur (toewijzing, nieuwe toewijzing)
  • Technische beheerprocedures, gebruiks- en veiligheidsprocedures van de informatica infrastructuur opstellen
  • Storingen, incidenten en onregelmatigheden identificeren
  • Een diagnose stellen en corrigerende maatregelen toepassen
  • Onderhoudsinterventies op gebruikersinfrastructuur van op afstand uitvoeren
  • De informatica-infrastructuur selecteren of installeren (software, hardware, ...)
  • Prestaties van het informatiesysteem analyseren
  • Maatregelen voorstellen voor de verbetering van de kwaliteit, de veiligheid en de productiviteit
  • Toegangsrechten bepalen en opvolgen naargelang de karakteristieken van de gebruikers of de diensten
  • De configuratie en architectuur van de informatiesystemen opvolgen en bijwerken naargelang de ontwikkelingen
  • Een systeem beheren: Realtimesysteem Scripts opstellen of integreren
  • De technische, economische, … informatie en de reglementering opvolgen en actualiseren

Persoonsgebonden competenties

  • Ik kan met klanten werken
  • Ik ben precies Ik kan goed plannen (= ordenen)
  • Ik kan goed met stress omgaan
  • Ik kan goed samenwerken in een team
  • Ik leg gemakkelijk contact
  • Ik kan goed zelfstandig werken
  • Ik kan goed problemen oplossen
  • Ik respecteer regels en afspraken
  • Ik heb een grote leercapaciteit
  • Ik kan mij goed aanpassen aan andere situaties (ik ben flexibel)

Plaats tewerkstelling

Edegem, Herentals of Minderhout. 

Solliciteren

Ben je pas afgestudeerd en zit mensen helpen in je genen. En wil je vooral veel leren? Stuur dan je cv en motivatie naar Marc De Swaef via jobs@accel.be.